Facebook Badge

shopping jom =)

Friday, October 30, 2009

you mean so much for me~

Posted by aienn at 1:45 PM 3 comments
terjumpa kotak cinta tok kat dalm loker atas...lmk x buka...
bila buka...mcm2 kt dlm ya....teringt mcm2 perkara...
( ^ . ^ )
rindu kisah ya
jom selongkar isinya~
this is the first thing he gave to me~
ahahaha...mula2 mok ngorat la ya...
tapi x tauk mok luahkan camne...
tokla caranya kot...letak kat dlm beg...nela org tauk...surprise kunun..haha

then, dtgla notes2 kdk tok...smua tempat ada...
kat henpon, kat laptop, dalm pencil case, dalam beg, smua tempat ditmpat ngn benda tok...
sory d, yg len ada yg terhilang n kena aek termasuk yg kat lptop ya.

dtg surat cinta pulak
heppy gila time ya...maklumla lmk dah x bersurat menyurat..
time sek men dlok jak kali teraher dpt surat cinta...
this is what I love the most~ (^ . ^)


tok pulak dia sendirik lukis...
ble than kcknya...

tok pulak bli time kat airport...
time ya...dah mok blit cuti pjg...sedihla tek nak...
almaklumla bok penah berpisah..hahaha...lucu..

hand made bookmark from him~
i love it so much


tok pun hand made from him~.
rasanya penanda buku juak la

digunakan untuk diner beg kecik tok...
lmk2 jadi pencilcase..
ingtkan nya bli...
duhal...tutttttt....hahahahah

nampak sik kimono ya?
ya pun sepul bagi~
matching ngn bjunya...

ini popoi~
kesian popoi dah berdebu~

next...kasut putih kegemaran saya ni...
tpi knek syg xpat diguna gk...tumitnya tggl..
bising mun dipake terutama mun mok g libry...

bdge cartoon network...
ada juak power muslimah girl...
tek carik x jumpa...lakla carik gk sigek



dari THE ROCK SHOP...
punya la penin cina sia tggu i pilih bju kapel ne pling kack...
mestila mok yang terkacak nak..k smbut 1st anniversary...
ujung2 tok jauk kna bli..

barang2 kemas tok smua dari sepul....
yang cincin beserta rante ya awal2 bergerek time birthday sepul dpat..
nya bday...i pulak dpt hadiah...ngahahahaaha


thun pertama bercinta(skema nye)
dpat cincin,rante n kreta...
wow,mewah...haha..keta mainn ja
y kelisa? coz thts my favourite car...
thun second mok kereta mena gk k?hehehe

tok pulak i yg bagi....
smpe 4 pagi jhit coz mok siapkan tepat time aniversary...
lmak gilak ditgguh sebenarnya~

my favourite flower...
bunga sebenar...
kinek dh jadi hitam ros puteh ya...masih gk simpan...gk wangi juak...

yonex k men bdminton ptg2....

anak mekduak..
bengas, oppa, didi,...
elmo n shiro dah mbk blit umah...xda nya duak sitok

yerdeh~
yajak benda lam ya tek....
hehe....
mudhan Allah sentiasa merahmati hub kta n
of course mok smpe akhirat
amin~




Tuesday, October 27, 2009

deeper conversation

Posted by aienn at 6:12 PM 0 comments
Is your favourite colour blue?
Do you always tell the truth?

Do you believe in outerspace?

And I'm learning you


Is your skin as tanned as mine?

Does your hair flow sideways?
Did someone took a portion of your heart?

And I'm learning you

And if you don't mind

Can you tell me

All your hopes and fears And
Everything that you believe in

Would you make a difference in the world
I'd love for you to take me to a deeper conversation
Only you can make me

I let my guard down for you

And in time you will too

If you don't mind
Can you tell me

All your hopes and fears

And Everything that you believe in

Would you make a difference in the world
I'd love for you to take me to a deeper conversation
Only you can make me

If you don't mind

Can you tell me

All your hopes and fears

And Everything that you believe in


Would you make a difference in the world

I'd love for you to take me to a deeper conversation

Only you can make me


4x
Deeper Conversation
Let me


xpham juak phl minat yuna indah tok

tyk sepul la.

nya pun pasal la tok

Monday, October 26, 2009

menyesal

Posted by aienn at 11:01 PM 0 comments
assalamualaikum followers sekalian~

dipendekkan cerita:
- boring ngn layout, cari layout baru
- jumpa yag kiut, save smua benda... tiba2...
- hilang semua followers....ne po ngan??

alahhhhhhh.....

Wednesday, October 21, 2009

bukan sekadar hantaran

Posted by aienn at 9:48 AM 2 comments

"Sayang, tengok nih. Cantiknya AlQuran nih. Warna keemasan. Sesuai untuk
kita buat hantaran" pekik Jamilah kepada Nabil..

"Sini pun cantik juga. Warna unggu keemasan. Mana satu kita nak beli
nih" balas Nabil.

Mereka sedang asyik mencari bahan-bahan untuk dibuat hantaran. Tinggal
satu lagi yang masih dicari-cari iaitu AlQuran yang bakal dijadikan
hantaran.

"Tapi, yang ni lagi best, ada terjemahan arab" keluh Jamilah...

" Ala , awak bukan reti pun bahasa arab" jawab Nabil. Tergelak Jamilah.
Berbahagia rasanya dapat calon suami seperti Nabil. Prihatin.

"Apa yang saudara cari tu. Nampak seronok saya lihat" tegur pakcik
berbaju putih. Jaluran baju ke bawah menampakkan lagi seri wajah seorang
pakcik dalam lingkungan 40-an.

"Oh, kami cari AlQuran. Nak buat hantaran. Maklumlah, nak bina masjid"
sengih Nabil. Jamilah ikut senyum tidak jauh dari situ..

"Oh. Bagus lah. Adik selalu baca waktu bila?" pakcik menyoal sambil
tersenyum.

"Aa... aa.. lama dah saya tak baca, pakcik" teragak-agak Nabil menjawab.
Jamilah sudah di sebelah rak yang lain.

"Kalau gitu, tak perlu lah beli AlQuran kalau sekadar hantaran. Kesian
ALQuran. Itu bukan kitab hiasan, dik" tegur pakcik berhemah.

"Alah, pakcik nih. Kacau daun pulak urusan orang muda. Kami beli ni nak
baca la" tiba-tiba Jamilah muncul dengan selamba jawapannya.

"Oh, baguslah. Kalau gitu beli lah tafsir ArRahman. Ada tafsiran lagi"
cadang pakcik. Mukanya nampak seperti orang-orang ahli masjid.

" Ala , besar lah pakcik. Kami nak pilih nih. Kiut lagi" senyum Jamilah
mengangkat bungkusan AlQuran warna unggu keemasan. Saiznya kecil.

"Jangan lupa baca ya" pakcik dengan selamba sambil meninggalkan pasangan
tersebut.

"Sibuk je la pakcik tu" Jamilah mengomel.

Nabil kelihatan serba salah. Mungkin 'terpukul' dengan kata-kata seorang
pakcik yang muncul secara tiba-tiba.

Hari yang dinantikan sudah tiba. Mereka sudah bersolek. Hari nan indah..
Terlalu indah buat pasangan teruna dan dara yang bakal disatukan.... Nabil
dan Jamilah tidak sabar-sabar menantikan ucapan indah tersebut.. Pak imam
baru sahaja sampai.

"Assalamualaikum semua" ucapan salam Pak Imam bergema.

Nabil bagai hidup semula. Dirinya terkejut. Jantung bagai gugur serta
merta. Mungkin tidak percaya apa yang dipandangnya dihadapan. Ahli-ahli
keluarga berebut-rebut bersalaman dengan Pak Imam.. Mukanya berseri-seri.
Janggutnya putih. Jubah putih. Rambutnya ada yang berwarna putih.

"Inikah pengantin hari ini?" tegur selamba Ustaz Saad.

"Pak.. Ustaz.. kabar baik, pak... usta.. ustazz.." jawab Nabil mengigil.
Jamilah juga terkebil-kebil melihat kelibat orang yang dikenali di kedai
buku 2 bulan lalu.

"Oh, sebelum tu, saya suka mendengar bacaan adik Nabil. Mudah-mudahan
kita dapat mengambil manfaat dari bacaan pengantin" cadang Ustaz Saad.
Kelihatan orang ramai mengiyakan. Maklumlah, ustaz Saad merupakan antara
orang dikenali oleh ahli-ahli sebagai penceramah tetap setiap hari
Khamis selepas maghrib.

Nabil menelan air liur. Baginya inilah saat paling menyeramkan bagi
dirinya... Peluh membasahi baju melayu satin berwarna putih.

"Ss.. su.. surah apa ustaz?" Nabil cuba mengagahkan diri. Jamilah masih
melihat dari tepi tirai. Memegang kepalanya. Seperti mengagak benda yang
sebaliknya berlaku..

"Oh, ayat yang mudah ja. Baca 3 ayat Surah ArRa'd" kata ustaz Saad
sambil menunjukkan baris giginya yang putih hasil bersugi setiap solat
mengikut sunnah nabi.
Surah Ar Rad


Surah Ar Ra'd

"Apa benda nih" detik hati Nabil.

"Bismillahirrahmaan irrahim.. ALL..MAA. . RIII..!!" berlagu Nabil.

Kelihatan gemuruh satu rumah pengantin perempuan. Ada yang keluar dari
rumah menahan gelak. Ada yang mengeluarkan air mata menahan kelucuan.
Ada yang menggeleng-geleng kepala. Ibu bapa Jamilah merah padam
wajahnya. Jamilah entah ke mana, mungkin berpura-pura ke tandas.

"Baru ustaz tahu ada kalimah almari di dalam ALQuran. Adik Nabil, cara
bacanya seperti begini : A'uzubillahiminnass yaitaanirrajim. ...
Bismillahirrahmanir rahim.. ALIF.. LAMM.. MIMMM... RAA.." kedengar suara
gemersik Ustaz Sa'ad. Orang ramai kelihatan ingin mendengar lebih banyak
lagi alunan irama ALQurannya.

Nabil berasa seperti kilat menyambar kepalanya..

"Nabil, kamu jangan merendah-rendahkan kitab petunjuk iaitu AlQuran.
Ianya hendaklah dibaca bukan sekadar dijadikan hantaran. Malah lebih
malang perlakuan seperti ini seolah-olah menghina ALQuran. Beli ALQuran
kemudian menaruh di tempat-tempat tinggi seolah-olah ianya sudah cukup
bagi seorang muslim" tazkirah sudah bermula. Orang ramai memang senang
cara penyampaian ustaz Sa'ad.


"Tinggi mana pun kamu belajar, tiada gunanya kitab yang tidak berubah
ini tidak mampu kamu baca. Kitab ini pasti begini rupanya, ayatnya tetap
sama, kedudukannya tidak sama. Malah, ketahuilah Allah akan menjaganya
sehingga hari kiamat. Nabil, kalau kamu tahu orang-orang yang mengaku
kitab AlQuran sebagai kitab petunjuk kemudian diabaikan dia pasti
dilaknat oleh AlQuran itu sendiri. Tetapi beruntungnya orang-orangnya
memanfaatkan AlQuran setiap hari, membacanya, menghafalnya, mengamalkan
menjadikan hati terlalu tenang walapun dia bukannya seorang yang tinggi
pelajarannya, kaya hidupnya dan sebagainya.. " penutup Ustaz Sa'ad sudah
dikagumi orang terutama yang mengikuti ceramahnya.

Hari semakin cepat berlalu.

Nabil sudah melalui hari-hari yang indah. Kitab ALQUran yang menjadi
hantaran pertunangan sudah menjadi diari kehidupannya yang aktif setiap
hari.

Pit.. Pit! Jangan lupa datang rumah ustaz malam nih. Kita belajar
sama-sama. Jangan lupa bawa isteri sekali ya Nabil. SMS dari ustaz Sa'ad
tiba. Jamilah senyum disisi suaminya, Nabil..

read dis..

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) said: 'When a man dies and his
relatives are busy in funeral, there stands an extremely handsome man by
his head. When the dead body is shrouded, that man gets in between the
shroud and the chest of the deceased.

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda : 'Bila seseorang
lelaki
itu mati dan saudaranya sibuk dengan pengebumiannya, berdiri lelaki
yang
betul-betul kacak di bahagian kepalanya. Bila mayatnya dikapan, lelaki
itu
berada di antara kain kapan dan si mati.

Selepas pengebumian, semua orang pulang ke rumah, 2 malaikat Mungkar dan
Nakir, datang dalam kubur dan cuba memisahkan lelaki kacak ini supaya
mereka boleh menyoal lelaki yang telah meninggal itu seorang diri
mengenai
ketaatannya kepada Allah. Tapi lelaki kacak itu berkata,
Dia adalah temanku, dia adalah kawanku. Aku takkan meninggalkannya
seorang
diri walau apa pun. Jika kamu ditetapkan untuk menyoal, lakukanlah
tugasmu.. Aku tidak boleh meninggalkannya sehingga aku dapati dia
dimasukkan ke dalam Syurga.'

Thereafter he turns to his dead companion and says, 'I am the Qur'an,
which you used to read, sometimes in a loud voice and sometimes in a low
voice. Do not worry. After the interrogation of Munkar and Naker, you
will
have no grief.'

Selepas itu dia berpaling pada temannya yang meninggal dan berkata,'Aku
adalah Al-Quran, yang mana kamu membacanya, kadang-kadang dengan suara
yang nyaring dan kadang-kadang dengan suara yang perlahan. Jangan
bimbang.
Selepas soal siasat dari Mungkar dan Nakir, kamu tidak akan bersedih.'

When the interrogation is over, the handsome man arranges for him from
Al-Mala'ul A'laa (the angels in Heaven) silk bedding filled with musk.

Selepas soal siasat selesai, lelaki kacak mengatur untuknya daripada
Al-Mala'ul A'laa (malaikat dalam Syurga) tempat tidur dari sutera yang
dipenuhi bauan kesturi

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) said: 'On the Day of Judgement,
before Allah, no other Intercessor will have a greater status than the
Qur'an, neither a Prophet nor an angel.'

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda :'Di hari pengadilan,
di
hadapan Allah, tiada syafaat yang lebih baik darjatnya daripada Quran,
mahupun dari nabi atau malaikat..'

Please keep forwarding this 'Hadith' to all ....because

Sila sebarkan Hadis ini kepada semua .......kerana

Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) said:

'Pass on knowledge from me even if it is only one verse'.

'Sampaikan pengetahuan dari ku walaupun hanya satu ayat.'

May Allah bestow this favour on all of us.

Saturday, October 10, 2009

bad beautiful day ;)

Posted by aienn at 1:48 PM 0 comments
tepat pkul 3.00 petang habis kelas NLI...
trus la g pos opis...
nengok2 tyr pancit pulak....isi2 angin kat petronas...then jln g...
tiba2la time blit,pas buka posa....tok pulak yang terjadi...kesian budak lelaki ni kan...hehe
penat die sorong moto rosak....


Friday, October 2, 2009

one for you...one for me...

Posted by aienn at 4:27 PM 0 comments

bibi_didi
yerdeh~~pegang tgn...




tinga kucin~~


topinya~smart eyh...


hensem2



sambung2 jadi pusak~~


ble polah bentuk lain....biri2....kck....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
 

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ hikayat putri aienz Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal